نکات مورد اهمیت برای خط کشی پارکینگ
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
نکات مورد اهمیت برای خط کشی پارکینگ
سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 10:34 | بازدید : 39 | نویسنده : admin | ( نظرات )

خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ از جمله بهترین روش‌ها برای جلوگیری از درگیری بین همسایه‌ها محسوب می‌شود. همچنین با کمک خط کشی، کمک بسیاری به بهینه‌سازی فضای پارکینگ می‌کنند. به همین خاطر، خط کشی پارکینگ اهمیت بسیاری دارد. آیا می‌دانید از چه رنگی برای این کار استفاده می‌کنند که دوام و مقاومت کافی داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره رنگ خط کشی بدانید.

لزوم خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ اهمیت بسیاری در ایجاد نظم و افزایش ساماندهی دارد. همان طور که می‌دانید، بسیاری از همسایه‌ها در ساختمان‌های مسکونی، اداری و حتی تجاری، به‌خاطر عدم پارک صحیح خودرو در جای پارک خود، با هم درگیر می‌شوند. این در حالی است که داخل سند مالکیت هر واحد، ابعاد و نقشه دقیق پارکینگ هر کس قید شده است؛ اما این موضوع در پارکینگ نشان داده نمی‌شود. به همین خاطر مشکلات مختلفی برای همسایه‌ها ایجاد می‌شود. همچنین در محیط‌هایی که فضای بزرگی را به پارکینگ اختصاص می‌دهند تا مراجعان بتوانند از پارکینگ استفاده کنند، فضای پارکینگ باید به نحو احسن مدیریت شود. هرچه مدیریت فضا را بهتر انجام دهند، قطعاً تعداد خودروی بیشتری در پارکینگ جای می‌گیرد. در همین مواقع است که خط کشی پارکینگ نیاز می‌شود. با کمک خط کشی، خطوطی روی زمین به وجود می‌آید که محدوده مجاز قرارگیری خودرو در آن را نشان می‌دهد. به این ترتیب دیگر هیچ گلگی از بابت جای پارک خودرو وجود ندارد.

استانداردهای مربوط به خطوط پارکینگ

خط کشی پارکینگ دارای اصول و قواعد خاصی است. اصلاً نمی‌توان همینطور با هر وسیله‌ای، خطوطی را روی زمین کشید و اسمش را خط کشی گذاشت. در اصل باید اصول و استانداردهای اندازه‌گیری به‌خوبی رعایت شود. در این مقاله قصد صحبت درباره استاندارد مربوط به اندازه‌ها را نداریم. بلکه می‌خواهیم درباره رنگ‌ها صحبت کنیم. رنگ‌هایی که در خط کشی پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید خواص ویژه‌ای داشته باشند. در وهله اول که رنگ خط کشی پارکینگ باید مقاومت کافی داشته باشد. همان طور که می‌دانید به‌صورت روزانه، لاستیک خودرو از روی این رنگ‌ها عبور می‌کند. لاستیک خودرو هم ممکن است آغشته به انواع مواد مختلف باشد. همچنین امکان دارد که این خطوط در معرض بارش برف و باران قرار بگیرند. سرما و گرما نیز می‌تواند به این خطوط آسیب برساند. خلاصه که این رنگ‌ها باید در برابر هر نوع شرایط فیزیکی و محیطی، از خود مقاومت نشان دهند. در وهله دوم باید به انتخاب رنگ خط کشی نیز دقت کرد. رنگ خط کشی باید به شکلی باشد که در روز و شب به‌خوبی دیده شود. همچنین باید رانندگانی که دچار کوررنگی هستند نیز این خطوط را تشخیص دهند. به همین خاطر باید در انتخاب رنگ هم دقت داشته باشید. معمولاً از رنگ‌های زرد خاص برای خط کشی استفاده می‌کنند.

از چه رنگی برای خط کشی پارکینگ استفاده می‌شود؟

در بخش قبلی درباره لزوم استفاده از رنگ‌های مقاوم در خط کشی صحبت کردیم. همان طور که متوجه شدید، باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که مقاومت بالایی داشته باشید. معمولاً از رنگ‌های مخصوصی برای این کار استفاده می‌کنند. عموماً این رنگ‌ها را با نام رنگ‌های ترافیکی یا همان رنگ‌های اپوکسی رویه یا پلی اورتان می‌شناسند. این رنگ‌ها دارای کیفیت مناسبی هستند و از مواد شیمیایی ساخته می‌شوند. وقتی که از رنگ‌های ترافیکی استفاده کنید، از بابت آسیب‌های فیزیکی و محیطی آسوده خاطر خواهید بود.

لزوم همکاری با پیمانکاران خبره

جالب است بدانید که انواع مختلف دیگر رنگ برای این کار وجود دارند. پیمانکاران هستند که با کمک نوع کفپوش پارکینگ و البته محیطی که قرار است از این خط کشی استفاده کنند، تصمیم می‌گیرند که کدام رنگ مناسب خواهد بود. برای مثال برای کفپوش سنگ و آسفالت از رنگ‌های مختلفی ممکن است استفاده کنند. همچنین در نظر بگیرید شرایطی که پارکینگ روباز است با پارکینگی که در محیط سرپوشیده قرار دارد، متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر اگر از رنگ‌های باکیفیت مناسب استفاده نشود، در نگاه اول هزینه‌ها کاهش میابد؛ اما به‌مراتب طول عمر خط کشی پارکینگ کمتر خواهد شد. به این ترتیب در حقیقت شما هزینه بیشتری را بابت خط کشی پارکینگ خود پرداخت کرده‌اید! زیرا دوباره باید از یک تیم دیگر برای ترمیم رنگ کمک بگیرید. پس حتماً از پیمانکارانی در این زمینه کمک بگیرید که تخصص کافی و مهارت لازم در این زمینه را دارند و رزومه‌ای درخشان از خود ارائه می‌دهند.

استفاده از برچسب به جای رنگ

رنگ مشکلات خاص به خود را دارد. با وجود آنکه رنگ‌های ترافیکی سریع خشک می‌شوند؛ اما به هر صورت برای مدتی باید پارکینگ تخلیه شود و خودرویی وارد نکنند تا رنگ‌ها خشک شوند. همچنین رنگ‌های ترافیکی کمی بوی نامطبوعی دارند. به هر صورت یک نوع ماده شیمیایی و پلیمری هستند. به همین خاطر است برخی پیمانکاران، از برچسب‌های مخصوص به جای رنگ استفاده می‌کنند. برچسب‌ها دیگر نیازی به خشک شدن ندارند. همچنین پروژه خط کشی پارکینگ با کمک برچسب با سرعت بیشتری در مقایسه با رنگ انجام می‌شود. در ضمن باید بدانید که برچسب‌ها دیگر بوی نامطبوع و نامناسبی نیز ندارند. اگر برچسب به‌خوبی نصب شود، قطعاً مقاومت مناسبی خواهد داشت. توجه داشته باشید که چه برای استفاده از رنگ چه برچسب در خط کشی پارکینگ ، باید ابتدا کف پارکینگ به‌خوبی با مواد شوینده شستشو شود. این موضوع مخصوصاً درباره برچسب بیشتر نمود پیدا می‌کند. اگر برچسب روی سطح چرب قرار بگیرد، مقاومت و چسبندگی کمی خواهد داشت. پس حتماً از تیمی کمک بگیرید که ابتدا کف پارکینگ را به‌خوبی شستشو دهد، خشک کند و سپس اقدام به خط کشی پارکینگ نماید.

نکات مورد اهمیت برای خط کشی پارکینگ




موضوعات مرتبط: خط کشی پارکینگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 12
:: بازدید ماه : 670
:: بازدید سال : 684
:: بازدید کلی : 2601